Â
Firma Kartago Tours a fost amendată de OPC Cluj cu 4.000 de lei pentru întârzirea de 16 ore înregistrată, marți, la decolarea unui avion spre Tunisia, de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca. Lenuța Șuteu, directorul OPC Cluj, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX, că sancțiunea a fost aplicată pentru nerespectarea clauzelor contractuale care prevedeau că cei 133 de pasageri ar fi trebuit să plece spre Tunisia la ora 2.45, în noaptea de luni spre marți, dar au plecat abia marți la ora 18.10.
"Ne-am interesat la conducerea aeroportului și am aflat că dacă avionul venea la timp, putea pleca la ora stabilită, deoarece la acea oră nu era ceață, cum s-a invocat“, a afirmat Șuteu. Potrivit acesteia, pe lângă amenda OPC Cluj, conform Regulamentului 261/2004 al Comunității Europene, cetățenii au dreptul la despăgubiri în funcție de orele de întârziere constatate. "Dacă doresc, ni se pot adresa și noi le eliberăm un document cu care se pot prezenta la Kartago. Dacă nu vor rezolva pe cale amiabilă, pot cere despăgubiri în instanță“, a mai spus Șuteu, adăugând că reprezentanții firmei au semnat fără obiecțiuni procesul-verbal de constatare.
Peste 130 de pasageri erau blocați, marți dimineață, pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca deoarece avionul cu care urmau să plece spre Tunisia nu a putut ateriza din cauza ceții. Pasagerii blocați în aeroport au sesizat Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC) Cluj, cerând sancționarea vinovaților de întârzierea cu 16 ore a plecării avionului spre Tunisia.
Oamenii susțin că firma Kartago Tours nu i-a anunțat despre situația creată, astfel încât ei ar fi putut să meargă acasă și să reîntoarcă la aeroport când pleacă avionul.
Mai multe știri pe www.mediafax.ro